Sunday, November 8, 2009

Aktiviti 2 : Tugasan 2, Ulasan Journal
Knowing the Text, Knowing The Learner : Literature Discussions with Fifth Grade Stuggling Reader

Kristen Celani
Jefferson County Public Schools
Louisville, KY
Ellen McIntyre
Elizabeth C. Rightmyer
University of Louisville


Tujuan kajian ini adalah untuk menghuraikan mengenai kajian tindakan untuk corak yang terbaik untuk memperkenalkan mengenai perbincangan liturature untuk gred lima disekolah pendalaman. Selain itu, ia juga dilaksanakan untuk mengadakan perbincangan mengenai perkara yang asas dan interprstasi teks dan sokongan tindakbalas oleh pelajar dan guru melalui tektual, persendirian dan pengetahuan asas. Penemuan hasil kajian ini akan mewujudkan perbincang dalam hubungan promp guru dan tindak balas, pemilihan literature dan pemerhatian kepada pelajar.

Using Technology in the Social Studies Classroom: The
Journey of Two Teachers 1

Vivian H. Wright
Elizabeth K. Wilson
University of Alabama

Kajian ini dijalankan untuk mengenalpasti mengenai prespektif dan amalan-amalan antara dua orang guru sekolah menengah sains dalam penggunaan teknologi dalam pendidikan. Kajian ini memaparkan mengenai perbezaan dan persamaan dalam penggunaan teknologi antaranya menganai penggunaan kaedah dan cara mengajar pelajar.


Engaging Children with Useful Words:
Vocabulary Instruction in a Third Grade Classroom

Lynn Cohen (Long Island University, C.W. Post)
Katherine Byrnes (Great Neck Public Schools)

Kajian tindakan ini dilaksanakan adalah untuk mengkaji mengenai dua perbezaan dalam kaedah pengajaran pembendaharaan kata untuk pelajar tahap tiga. Pelajar diminta membaca buku dengan kuat yang mana buku tersebut yang mempunyai perbendaharaan kata. Perbandingan dibuat diantara penggunaan strategi pembelajajaran secara terus dan pendekataan secara tradisional.

No comments:

Post a Comment