Tugasan 2 : Ulasan Journal
Journal 1 :
Knowing the Text, Knowing the Learner: Literature Discussions with Fifth Grade Struggling Readers
Kristen Celani
Jefferson County Public Schools
Louisville, KY
Ellen McIntyre
Elizabeth C. Rightmyer
University of Louisville
Sampel Kajian
Sekolah Kemudahan Awam di Bandar “midwestem”
- 85% menggunakan bahasa ibunda.
- 50% berbahasa African American.
- 13% menggunakan bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua
Setting Kajian
Sekolah Clarkman Elementary (sekolah pendalaman)
Objektif Kajian
Tujuan kajian ini adalah untuk menghuraikan mengenai kajian tindakan untuk corak yang terbaik untuk memperkenalkan mengenai pembangunan kesusasteraan untuk gred lima disekolah pendalaman. Selain itu, ia juga dilaksanakan untuk mengadakan perbincangan mengenai perkara yang asas dan interprstasi teks dan sokongan tindakbalas oleh pelajar dan guru melalui tektual, persendirian dan pengetahuan asas
Metodologi Kajian
1. Perbincangan literature
Menghuraikan mengenai kesedian pelajar untuk memahami sesuatu keperluan pembelajaran apabila menyertai perbincangan literature.
Teknik Pengumpulan data
Pengumpulan data termasuklah merekod perbincangan dan penyelidik memberi reflex semasa putaran guru. 3 buku telah dipilih untuk dibaca oleh pelajar semasa perbincangan literature yang dibuat selama 20minit.
Analisis Data
Semua rakaman di transkrip dan dikod dan membentukan kod (Miles& Huberman, 2000). Pertamanya, Kristen coded bentuk guru termasuk percakapan, promp guru, pertanyaan guru dan respon guru kepada respon pelajar.
Journal 1 :
Knowing the Text, Knowing the Learner: Literature Discussions with Fifth Grade Struggling Readers
Kristen Celani
Jefferson County Public Schools
Louisville, KY
Ellen McIntyre
Elizabeth C. Rightmyer
University of Louisville
Sampel Kajian
Sekolah Kemudahan Awam di Bandar “midwestem”
- 85% menggunakan bahasa ibunda.
- 50% berbahasa African American.
- 13% menggunakan bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua
Setting Kajian
Sekolah Clarkman Elementary (sekolah pendalaman)
Objektif Kajian
Tujuan kajian ini adalah untuk menghuraikan mengenai kajian tindakan untuk corak yang terbaik untuk memperkenalkan mengenai pembangunan kesusasteraan untuk gred lima disekolah pendalaman. Selain itu, ia juga dilaksanakan untuk mengadakan perbincangan mengenai perkara yang asas dan interprstasi teks dan sokongan tindakbalas oleh pelajar dan guru melalui tektual, persendirian dan pengetahuan asas
Metodologi Kajian
1. Perbincangan literature
Menghuraikan mengenai kesedian pelajar untuk memahami sesuatu keperluan pembelajaran apabila menyertai perbincangan literature.
Teknik Pengumpulan data
Pengumpulan data termasuklah merekod perbincangan dan penyelidik memberi reflex semasa putaran guru. 3 buku telah dipilih untuk dibaca oleh pelajar semasa perbincangan literature yang dibuat selama 20minit.
Analisis Data
Semua rakaman di transkrip dan dikod dan membentukan kod (Miles& Huberman, 2000). Pertamanya, Kristen coded bentuk guru termasuk percakapan, promp guru, pertanyaan guru dan respon guru kepada respon pelajar.
No comments:
Post a Comment